Playboy from hell


Jag får ett mail från blogg.se och tror att jag fått en kommentar. Total lycka infinner sig. Många säger att ett jobb som också är ens hobby är total lycka, andra att en miljonvinst är total lycka - de som säger det har aldrig haft en blogg.
Jag bokstavligt slänger mig in i datorn, för att riktigt få känna kommentaren fysiskt men möts av: "Amanda har bloggat i fem år. Hon är alltså en veteran. Nu tipsar hon oss om den här fina pudrigt cremefärgade koftan".
Lyckan la sig likt en nyskjuten hare. F U Amanda, du stal min lycka.

Igår var jag dock en livs levande hare, Amanda hade än inte förstört mitt liv och jag fick min nya lover, Gun.
Gun plingade på dörren runt 09 igår morse, jag sov den mest djupa sömn (tänk törnrosa på morfin) och min första tanke var att döden måste ha kommit för att hämta mig. Till saken hör att jag aldrig får oväntat besök, och får jag oväntat besök öppnar jag inte dörren. Det oväntade besöket får helt enkelt dricka Gevalia annorstädes.
Igår var inget undantag, jag öppnade inte dörren. Jag låg däremot likstel i sängen för att dörrplingaren inte skulle höra att det var någon hemma. Sedan funderade jag: hade jag bestämt träff med någon? Var det jobbet? Hade jag försovit mig till sen eftermiddag? Inget. Klockan visade, som sagt, 09 och någon vintertid-/sommartidomställning ville jag inte minnas att jag varit med om. Hade jag flyttat utomlands med tanken att jag kan pendla till jobbet? I sådana fall kunde jag mycket väl vara sen. Efter många tankar slog det mig: Gitarren!
Jag sprang ut, ingen tid att fundera, ingen tid att spilla. Ut i trosor, ett galet sovlinne och en frisyr från Einsteins tid. Och morgonlöpning ska vara bra har jag hört. Jag hann ifatt brevbäraren med ett "hallå, ho-hoo, jag sooooov!" varpå han vände sig om med en blick som bara kunde säga en sak; "vore jag inte gay innan, är jag det definitivt efter det här".

Jag var inte fager, men jag fick min gitarr. Och den låter som en gud.
Att Amanda tar min lycka idag gör alltså inte så mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback