Hej Gun!


Jag väntar gitarr. Jaja, du väntar barn och det ska heta Gun och ni kommer att bli världens puttinuttigaste familj, men jag väntar gitarr. För mig är det större. Den ska givetvis heta Gun.
I somras köpte jag en för 40 riksdaler, den är ful, den heter Rondo och jag hatar den (den är inte ens fin på insidan). Innan den släpade jag med mig en från Kina, den var snygg och levererade fin akustik (blaaang) men jag som alltid måste ha förnyelse målade om den. SÅ retro, tyckte jag, ända tills grannen kungjorde för mig att den ser ut som Robert Brobergs. Jag och min gitarrfamilj dog lite, på insidan och på utsidan. Jag säger inte att ditt barn ser ut som Robert Brobergs gitarr.
Min första och jag hade ett ömt kärleksförhållande. Den lät illa, men vad visste jag? Jag hade ju aldrig haft en annan. Den lade ribban lågt, så att säga.
Nu väntar jag ny och du får gärna tycka att jag är promiskuös, men jag kan bara inte nöja mig med en illaskrikande, en som jag hatar och definitivt inte en överspacklad.

Det är dags att ta farväl av mina gamla älskarinnor och härmed välkomna en ny. Säg: Hej Gun!

Hej Gun!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback