Game on


Eftersom jag numer spelar Fia med Knuff med döden varje dag, som en effekt av medicinen jag äter (som fortfarande tydligen ska vara bra) är jag idag glad att jag lever och kan koka pasta som vilken pillertrillare som helst.
En sak jag reflekterat över dock, är hur lätt det kan vara att bli en tablettmissbrukare.
Jag gick inte igenom några svåra test eller utfrågningar. Jag ställde min egen diagnos och fick medicinering därefter.
I mitt fall var det korrekt, men om jag hade varit en manipulativ, abstinensrik pillerjägare? Då hade det varit för lätt. Då hade det varit farligt.

Det finns många plan, på vilka psykvården måste bli bättre, varav detta är ett av dem.

Och jag känner för alla psykbryt där ute. Alla ni som väntar på att få hjälp, alla ni som inte får den hjälp som utlovas och alla ni som får fel hjälp. Alla ni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback