Amen, sister..


Idag kom en av de två böckerna jag beställt: "Psykiatri". Egentligen låg jag i ide när jag fick leveransbeskedet, men en sådan smaskig titel bara kunde inte en björn som jag hålla på halster.
Jo, medicinen lyckas inte riktigt gömma mig från dessa sedvanliga ide:n, dessa dvalor i dalar och på höjd. Men en sak gör den bra, och det är att vara klandervärd. Jag kan gränslöst skylla på den och inte på mig själv. Sluta ömka och tänka att det inte är jag. Undanflykt är min bästa vän, tillsammans med boken jag fick idag. Visserligen tycker jag om att jobba, jag tycker om att centrera mig själv bland folk och jag gillar att försvinna bland dem.
Men allra mest gillar jag när jag har ro att vara ensam i fred.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback